شناخت3
نوشته شده توسط : امیدوار

من مدت زیادی با آدمائی سرو کار داشتم که ادعای خدا شنسیشون گوش فلک رو پاره میکرد اما هیچ وقت به من یاد ندادن که خدا چیه و من که بندهٔ خدا هستم چجوری باید با اون ارتباط برقرار کنم

ساده بگم تا مدتها خدا غیر از یه علامت سوال برای من چیزی نبود

هیئت ها

سینه زنی‌ ها

عزاداری‌ها

توسل ها

و همه چیزایی که به خاطره بودن در یک خانواده مذهبی‌ جلوم بود همه برام یه عادت بود و من هیچ وقت از اونا چیزی دستگیرم نشد

تا اینکه وارد یه برهه جدید از زندگی‌ شدم جائی‌ که حالا من به یه حامی‌ نیاز داشتم ؛دست بر غذا پدرم رو هم از دست دادم و شرایط زندگیم خیلی‌ عجیب بود تو مطلب قبلیم براتون از یه نفر (فراهانی) صحبت کردم اون خیلی‌ چیزا رو برام روشن کرده بود اما چون هنوز خودم با جون و دل‌ به سمتش نرفته بودم متاسفانه نتونسته بودم شناخت خوبی‌ از خدا پیدا کنم اینجا بود که وقتی‌ نیازی برام به وجود میومد نا خودآگاه به سمت خدا میرفتم

اما ....

شاید شما هم با این موضوع روبرو شدید و براش جوابی‌ نداشتید ؛وقتی‌ چیزی رو از خدا میخواید و جواب نمیگیرید،التماس می‌کنید جواب نمیگیرید ، هر چی‌ خواهش می‌کنید نتیجه نمیده اون وقته که یه چیزی سراغتون میاد که اسمش شکه، شک چیز بعدی نیست اگه مسیرت مشخص باشه و بدونی دنبال چی‌  میگردی. شک نقط آغازین اطمینانه .

شنیدید میگن خدا هر کی‌ رو بیشتر دوست داره درد بیشتری بهش میده

یه ضرب المصل هم تنگش میبندن

اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرا بشکسته لیلی

اوایل خودمو با این جملات دلداری میدادم تا اینکه دیگه شرایط بحرانی شد و شک من به نقط خطرناکی رسید...

 

ادامه در پست بعدی

راستی‌ یه سوال دیگه

 میدونید که خدا تو قرآن گفته در مورد ۲ چیز خیلی‌ تحقیق نکنید ؟ میدونید اونا چین؟

جواب بدید و منتظر پست بعدی باشید




:: بازدید از این مطلب : 966
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
داش حسین در تاریخ : 1389/9/7/0 - - گفته است :
سلام داش امید
شرمنده دیر سر زدم پام شکسته بود نمی تونستم بیام سراغ رایانه
خوب ما رو تو کف حرف هات میزاری و میگی ادامه در پست بعدی
داش بارها و بارها به دوستان و غیره گقتم هر سوالی که داشته باشید قران که به حق معجزه آخرین پیامبر خداست به اون جواب داده بعضی موقع به صورت کلی و گه گداری به صورت جزئی فقط و فقط باید آدمش رو پیدا کنی

/weblog/file/img/m.jpg
اجی کوچیکه در تاریخ : 1389/9/6/6 - - گفته است :
خدا یا اسان بودن دشوار است اسانم کن.
خداوندا
کلام تو بودن دشوار است بارانم کن
خدا یا خداوندا !
ان نیستم که باید
انم کن.

/weblog/file/img/m.jpg
اجی کوچیکه در تاریخ : 1389/9/5/5 - - گفته است :
گفتم به رسم ادب و احترام بهتون سر بزنم.

/weblog/file/img/m.jpg
saeedpanther در تاریخ : 1389/9/4/4 - - گفته است :
سلام امید جون.
داداش اینو بدون،شک چیز بدی نیست البته در مسیر خودش.ما آدما واقعا به یکی نیاز داریم تا جواب سوال های ما رو بده.
چرا بعضی ها حرفای مذهبی میزنن و به قولی مردم امر و نهی می کنند.ولی خوددشون تو بعضی از کارها که خود همین آدما بعضی مواقع اون کار رو اشتباه و مثلا خلاف شهر میدونند پیش قدم هستن.

/weblog/file/img/m.jpg
اجی کوچیکه در تاریخ : 1389/9/4/4 - - گفته است :
خدا گفته در مورد این که من چیم یا کیم زیاد فکر یا تحقیق نکنید چون حتی از مرز جنون و دیوانگی هم میگذره دومی رو باید فکر کنم بعد جواب بدم فکر کنم در مورد اون دنیا یا مرگ باشه (روح).
درسته به شرط این که شکه به جا باشه اما اگه به جا نباشه درست مثل سرطان از درون اروم اروم همه چیز رو احاطه میکنه تا همه ی وجود رو الوده بکنه . مرز بین بندگی و بردگی به اندازه ی یه باور یا حتی یه شکه که مسیر ادمها رو تعیین میکنه .واقعا هم همینطوره خدا اون بنده ای رو که زیاد دوست داره بیشتر اذیتش میکنه یا نه امتحاناش رو سخت تر از بقیه بنده هاش میگیره میخواد ببینه که واقعا اون بنده چقدر حاضرهکه تو این مسیر شناختن خدا زجر بکشه و اب تحملش چقدره به خاطر سختی ها به من خدا پشت میکنه یا نه عاشقانه این طنابی رو که پایین واسه ما ادما انداخته تا ازش بگیریم و بریم بالا برسیم به خودش .

/weblog/file/img/m.jpg
اجی کوچیکه در تاریخ : 1389/9/4/4 - - گفته است :
سلام.تمام حرفاتون درسته من هم با همچین ادم هایی رو به رو شدم.یه اشتباه دیگه به ظاهر ادم های مومن که در واقع این ها نقاب چهره شون هست ولی پشت صحنه ی دل و ذاتشون حتی ذره ای هیچ شناختی نسبت به خدا و دین و ... ندارن فقط مدعی هستن فقط منتظر تعریف و تمجید از مردم هستن. خشک و ریا کار....! از دین و خدا فقط جاهایی که به نفعشون هست استفاده میکنند اگه به نفعشون نباشه ....!!! خدا رحمتشون کنه روحشون شاد.بدون پدر واقعا سخته .حتما این سالها یا این مدت براتون خیلی سخت گذشته. باقی عمر شما و خانواده تون باشه. .


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: